Sunday, May 24, 2009

1-2-3 Стратеги


Стратеги бол стратеги. Тактик бол тактик. Стратеги хэзээ ч өөрчлөгдөх ёсгүй. Харин тактик шинэ санаа, шинэ бодлого, шинэ боломжуудыг хэрэгжүүлэхийн тулд өөрчлөгддөг байх ёстой. Гэвч сүүлийн жилүүдэд компаниуд маркетингийн тулалдаанд ялахын тулд өөрсдийн стратегиа өөрчилж байна. Хамгийн сүүлийн үеийн жишээ бол General Motors юм. Урьд нь General Motors зөв стратегийг баримталж байлаа. Chevrolet хямд үнэтэй, Pontiac залууст зориулсан, Oldsmobile өндөр технологитой, Buick хижээл насныханд зориулсан, Cadillac өндөр үнэтэй автомашин байлаа.

Харин өнөөдөр General Motors-д бүх зүйл буруугаар эргэсэн байна. Хэн ч General Motors-ийн брэндүүд ямар сегментэд чиглэж байгааг мэдэхээ больжээ.

GM-ийн хямд үнэтэй автомашин юу вэ? Saturn уу, Chevrolet уу?

Chevrolet, Pontiac, Buick брэндүүдийн ялгаа нь юу вэ? Саяхнаас эдгээр брэндүүд хоорондоо нэрээрээ л ялгагдахаар адилхан загвартай, адилхан үнэтэй автомашинуудыг үйлдвэрлэж эхэлсэн байна. Олон нэр төрөлд үйл ажиллагаа явуулдаг компани 1-2-3 гэж нэрлэгддэг техникийг хэрэгжүүлснээр амжилттай ажилладаг.

1. Хямд үнэтэй брэнд

2. Дундаж үнэтэй брэнд

3. Өндөр үнэтэй брэнд

Өнөөдөр АНУ-д хамгийн их автомашиныг борлуулж буй компани бол Toyota. Өнөөдөр Toyota 1-2-3 техникийг дараах байдлаар хэрэгжүүлж байна.

1. Scion

2. Toyota

3. Lexus

Хүчирхэг брэндийг бүтээхийн тулд сегмент бүрт зориулан, тус тусдаа ангид төвлөрсөн брэндүүдийн бүтээх хэрэгтэй. Энэ стратегийг хэрэгжүүлж чадсан брэндүүд зар сурталчилгаанд их хэмжээний мөнгийг зарцуулж, хямд үнээр хэрэглэгчдээ татах шаардлагагүй байдаг.

Toyota хоорондоо ялгарч чадсан брэндүүдийг бүтээснээр өнөөдөр ялалтад хүрээд байна. 2005 онд борлуулсан машин тус бүрт Scion $284, Toyota $422, Lexus $875 зарцуулсан байна. Харин Buick $751, Saturn $1012, Saab $2116 зарцуулжээ.

1-2-3 техникийг ашиглан амжилтад хүрсэн жишээнүүдээс дурьдвал:

Шар айрагний зах зээлд:

1. Busch

2. Budwieser

3. Michelob

Хувцасны зах зээлд:

1. Old navy

2. Gap

3. Banana Republic

Үнэ бол компани ялгарсан брэндүүд бүтээх цорын ганц арга зам биш юм. Та насны ангиллаар брэндүүдээ хооронд нь ялгаруулж чадна.

MTV бол өсвөр насныханд зориулсан суваг, VH1 бол насанд хүрэгчдэд зориулсан суваг юм.

No comments:

Post a Comment