Monday, May 18, 2009

MBA зэрэг брэндэд тань Тус болдог уу? Ус болдог уу?

Юуны өмнө миний бие блогтоо бичлэг оруулалгүй удсанд та бүхнээс хүлцэл өчиж байна. Энэ алдаагаа давталгүйгээр цаашид блогтоо байнга шинэ, сонирхолтой бичлэгүүдийг оруулж байх болно. Ингээд бичлэгээ эхэлье.

Сайн боловсрол амжилтад хүргэдэг үү? Унших, бичих, тооцоолон бодох чадвар амжилт гаргахад чухал нөлөөтэй гэдэг нь маргаангүй билээ. Харин коллежийн диплом, их сургуулийн диплом, Мастерийн зэргийн тухай юу хэлэх вэ?

Та өнөөдөр эдгээргүйгээр Монголын хаа нэгтээ ажилд орж чадахгүй гэдэг нь хэнд ч ойлгомжтой. Эдгээр нь таныг ажилд оруулж өгөх итгэмжлэх жуух бичиг юм. Өнөөдөр удирдах албан тушаалд ажилд орохыг хүсэгчид МВА зэрэгтэй байх ёстой гэсэн бичигдээгүй хууль үйлчилж байна. Гэвч энэ зэрэг ирээдүйн удирдагчдад маань амжилтад хүрэхэд шаардлагатай чадваруудыг өгч чаддаг уу?

1-рт МВА зэрэг бол амжилтад хүрэхэд зайлшгүй шаардлагатай зүйл биш юм. Өнөөдөр амжилтад хүрсэн ихэнх хүмүүс хэзээ ч коллеж төгсөх нь битгий хэл, коллежид суралцаж ч үзээгүй байдаг. Ийм хүмүүсийн тоонд:

-David Ogilvy /Ogilvy & Matter/

-Bill Gates /Microsoft /

-Liz Claiborne /DKNY/

-Henry Ford /Ford Motors/

-Richard Branson /Virgin Atlantic/

-Michel Dell /Dell inc/

-Anita Rodick /Body shop/

-Steve Jobs /Apple/

2-рт МВА зэрэгтнүүд хэтэрхий шинжлэх ухаанч, логик дүн шинжилгээг хийдэг болдог. МВА зэрэгтнүүд ихэвчлэн богино хугацааны үр дүнд гол анхаарлаа хандуулж, урт хугацаанд учирч болох нөлөөллийг хайхардаггүй. Тэд брэндинг гэх мэт урт хугацааны үнэ цэнийг бий болгох ажлуудын үнэ цэнийг дутуу үнэлдэг.

МВА зэргийн сургалт ихэвчлэн бодит амьдрал дээрх брэндингийн бодит үнэнд бэлтгэгдээгүй, зүүн тархиар сэтгэгчдийг бэлтгэдэг. МВА зэрэгтнүүдэд зөн совингоо дагах, задгай сэтгэх чадвар дутагддаг. Өөрөөр хэлбэл тэдэнд маркетингийн мэдрэмж, баруун тархиа ажиллуулах чадвар шаардлагатай. Иймд МВА зэрэгтнүүд баруун тархиа ажиллуулбал сурвал маркетингийн хэлтэстэй нягт уялдаа холбоотой ажиллах боломж бүрдэнэ.

Олонх компаниудад алсын хараа алга байна. Тэд ойд төвлөрөхийн оронд ганц ширхэг модонд анхаарлаа хандуулдаг. Тэд урт хугацаанд анхаарлаа хандуулахын оронд богино хугацаанд анхаарлаа хандуулдаг. Тэд өнөөдөр, ирээдүйд брэндээ сахин хамгаалснаар бий болох боломжийг хайхралгүй өнгөрдөг.

Олонх компаний удирдах зөвлөл МВА зэрэгтэй зүүн тархиар сэтгэгчдээр дүүрсэн байдаг. Эдгээр компаниуд зөв замдаа орохын тулд цөөн ч гэсэн баруун тархиа ажиллуулагсдын үгийг сонсох хэрэгтэй.

1 comment:

  1. sayahan mba hamgaalsan buur uram hugalchlaa kk gehdee ch ortoi ugnuud bn da

    ReplyDelete